از درون آن (زنبور عسل) نوشیدنی هایی با رنگ های مختلف خارج کردیم که در آن شفا برای مردم است به تحقیق در آن نشانه هایی است برای کسانی که می اندیشند سوره نحل آیه 69 تمام مطالب این وبلاگ از سخنرانی های دکتران روازاده . خدادادی . خیر اندیش توسط مهندس مصطفی مسگریان جمع آوری شده است که من تصمیم گرفتم این مطالب رو در دسترس عموم بگذارم مدیر وبلاگ: رضا دارابی

به نظر شما سطح وبلاگ در چه حد است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طب سنتی و آدرس tebdava.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 141
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 236686
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 352
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 141
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 154
بازدید سال : 2283
بازدید کلی : 236686
انواع طبع

1- طبع دموي (هوا) يا بهاري که مانند بهار است و « گرم و تر» است.
2- طبع صفراوي (آتش) يا تابستاني که مانند تابستان « گرم و خشک » است .
3- طبع سودايي(خاک) يا پاييزي که مانند پاييز « سرد و خشک » است.
4- طبع بلغمي(آب) يا زمستاني که مانند زمستان « سرد و تر » است.
     شرايطي مانند اقليم ، شرايط تغذيه ، آب و هوا باعث مي شود که در بدن انسان حالتي بوجود آيد که اين حالت گرايش به حالت اسيدي يا بازي يا بين اين دو دارد اين گرايش را طبع مي گويند که ژنتيکي است و تا آخر عمر با انسان است و تغيير ناپذير است . در اروپا به علت شرايط اقليمي طبع بيشتر مردم سرد است و علامت آن هم پوست سفيد و شل دارند و اکثرا دچار کک و مک هستند ولي در جنوب به علت شريط اقليمي گرم اکثرا طبع گرم دارند و کک مک هم در پوست شان خيلي کم است .
     اگر طبع انسان گرايش به حالت اسيدي داشته باشد سرد هست و اگر گرايش به حالت بازي داشته باشد طبع انسان گرم است و اگر بين اين دو باشد معتدل است . افرادي هستند که مي گويند اگر ماست ، ترشي يا عسل بخوريم هيچ فرقي نمي کند اين افراد داراي طبع معتدل هستند و با خوردن غذا هيچ گونه ناراحتي برايشان پيش نمي آيد . تنها خطري که اين افراد را تهديد مي کند که ضايعاتي که از مواد غذايي در بدن جمع مي شود به طور ناگهاني انسان را دچار يک ضايعه خطرناک مي کند .
     کساني که طبع گرم دارند يک عدد شيريني بخورند بدنشان جوش مي زند ، عصبي مي شوند و مثلا اگر پنج عدد خرما بخورند عصبي شده و اگر شب بخورند نمي توانند بخوابند بايد پتو را از روي خود کنار بزنند .اين افراد خوش مشرب هستند و زود با همه مي جوشند و زود هم عصبي مي شوند و تحرک زيادي دارند و خوابشان هم از بقيه کمتر است . اين افراد بيشتر به بيماري هاي اعصاب و روان ، بيماري هاي پوستي و کبدي دچار مي شوند .
     افرادي که طبع سرد دارند انسان هايي بي خيال ، خوش گذران ، خواب آلود ، کسل و استعداد چاقي زيادي دارند . اين افراد اگر رعايت نکنند دچار اين بيماري ها مي شوند . MS ، سرع ، پارکينسن ، ALS ، رماتيسم ، برص ، ريزش مو و سفيد شدن بيش از حد مو مي شوند .اين افراد مي خواهند 5 صبح از خواب بيدار شوند ولي به قدري شل هستند که ساعت 7 از رختخواب بيرون مي آيند و حال بلند شدن از رختخواب را هم ندارند . بدنشان ورم مي کند ، کسل هستند ، زير چشمشان پف مي کند ، و دهانشان مزه شوري موقع بيدار شدن مي دهد . براي اينکه آزمايش کنيد که طبع سرد داريد دو شب پشت سر هم ماست و برنج بخوريد اگر صبح ديگر نتوانستيد از خواب بيدار شويد طبع سرد داريد .                                                                                                                                                                                                                                                                      
     طبع سودايي يا پاييزي بدترين مزاج است . اگر کسي مزاج او سودايي باشد خنک است و احاديث غذاهاي سودايي را رد مي کند . رسول خدا ( ص ) مي فرمايد : « گاو گوشتش مرض و شير آن دوا است. » چون شير او بهاري و گوشت او سودايي است و سودا عامل سرطان است.
     علاوه بر اين طبيعت ها دو نوع طبيعت معتدل داريم که يکي خاص و ديگري عام است . اعتدال عام زماني است که هر چهار طبع با هم برابر باشند . اعتدال عام مربوط به افراد عادي است مانند دوران علامه مجلسي که چندين پيرمرد 170 ساله در موقع نوشتن کتابش به يک پيرمرد 320  ساله غبطه مي خوردند و اعتدال خاص مربوط به امامان و انبياء است که به هيچ وجه نمي ميرند مگر اينکه آنها را به شهادت برسانند از اين جهت است که مي گوييم رسول خدا ( ص) به شهادت رسيده است .
      کسي خوش اخلاق بوده و مدتي است که عصباني است و اين خيلي عجيب است وقتي نبض او را مي گيريم      مي بينيم که صفراوي شده است. يک نفر ديگر قبلا ً هر کاري به واگذار مي کرديم سريع انجام مي داد ولي مدتي است که خيلي تنبل شده است بررسي مي کنيم مي بينيم که طبع او بلغمي يا زمستاني شده است .
     طرز تفکر  سودايي ها خيلي پايين است در فکر اين ها نهايتا يک دوچرخه بخرند و يک جعبه روي آن بگذارند و توي کوچه ها پلاستيک جمع کنند و اگر موفق شدند دوچرخه را به موتور تبديل کنندو جعبه بزرگتري روي آن بگذارند ؛ خلاصه دنيا را در اين مي بينند . اگر پنج جعبه خرما جلوي آنها بگذاريم همه را مي خورند و گرمشان هم نمي شود ، ولي دو تا خرم به يک نفر که طبع تابستاني دارد بدهيد اصلاً نمي تواند کسي را تحمل کند و شديداً عصباني مي شود . اگر طبع بهاري داشته باش صورت او پر خون مي شود و جوش مي زند.
     بايد در بهار خود را در معرض باد قرار داد ولي در پاييز حتي باد گرم هم باشد بايد خود را از آن پوشاند . يک تهراني وقتي به شمال مي رود حالش خوب مي شود و يک شمالي نيز وقتي به بندر عباس مي رود حالش خوب        مي شود ؛ اين ها بيمارند و يکي از مزاج ها بر آنها غلبه کرده است . 
     يک نوزاد را که تمام بدنش بي حس بود و بيماري MS هم نداشت آوردند و مشخص شد که مادرش هميشه ماهي با ماست مي خورده و بلغم بر او غلبه کرده است. کسي که به بلغم مبتلا مي شود خيلي کند حرف مي زند و خيلي دير عکس العمل نشان مي دهد . بدن انسان PH برابر 7 دارد اگر پايين تر بيايد بدن انسان درحالت اسيدي يا سردي است و اگر از 7 بالاتر برود بدن انسان در حالت قليايي يا گرم است .
     حالت اسيدي = سردي                                   حالت قليايي = گرم  
   حالت خشک = پتاسيم زياد در بدن                      حالت تر= سديم زياد در بدن



تعداد بازدید از این مطلب: 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود